Globetrotters in Hanoi

30 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Na een reis van 12 uur, om 05.00 aangekomen in Hanoi.
Gelukkig hebben we toch naast elkaar kunnen zitten en hadden we zelfs plekken met extra beenruimte. Na een aantal spannende minuten op het vliegveld in Hanoi, kregen we akkoord voor het visum, nadat je eerst als crimineel wordt afgebeeld op een mega groot scherm. Backpacks lagen al op de rolband en eigenlijk konden we in een keer door naar buiten. Waarom ik mijn backpack nou ook nog moest insealen?! Ik had natuurlijk geen geduld om het plastic er af te krijgen terwijl Melissa al bepakt en bezakt klaar stond. Om zo'n backpack dan ook nog eens op je rug te krijgen is ook nog een hele onderneming.. rugtas op je buik en backpack daarna op je rug.. ik moet nog even oefenen. Afijn alles zat op en om maar moest ook weer met een noodgang af omdat we een random een taxi namen naar het hostel.
Eerste indruk van Hanoi, weinig gezien want het was nog donker en het zat pot dicht(mist) en het regende. Dit drukte de pret niet overigens want als twee kleine kinderen zaten we v verbazing naar buiten te kijken en namen we het waanzinnige verkeer en de omgeving in ons op. Wel voor tientallen dollars genaaid, maar ach daar ben je toerist voor. In het hostel aangekomen toch besloten om nog een paar uur te slapen, maar wel op een slaapzaal.. tien stapelbedjes naast elkaar met enige gordijntjes om nog enige privacy te hebben. Melissa op bed nummer 1 en ik op bed nummer 10. Een paar uur geslapen, gedoucht en toen kregen we een upgrade naar de masterbedroom (enige kamer in dit hostel). Nu Hanoi ontdekken en vooral lekker eten.